Priser och betalning
Varje produkt anges med pris inklusive moms, i detta fall 25%. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna till motsvarande momssats (Gäller inrikes såsom utrikes).

Att handla på OPAC Beauty Shop e-handel är enkelt och säkert. Du har möjlighet att välja mellan Klarna och direktbetalning genom din bank eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard.

Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar. Ångerperioden räknas från det datum då du har mottagit varan. Från ångerrätten undantas vissa produkter, på grund av hälso- och hygienskäl så tar vi inte tillbaka produkter med bruten försegling. Produkten måste vara i originalskick och får inte ha använts på något sätt.

Byten
För att ett byte ska ske så måste produkten vara i originalskick, oanvänd och ingen plombering får vara bruten eller borttagen. Du som kund betalar själv returfrakten, men vi står då för frakten tillbaka.
Det är väldigt viktigt att vi först blir kontaktade innan du gör bytet av produkten, då vi måste säkerställa order samt få ditt medgivande att produkt ej är öppnad och använd.  Vid kontakt får ni även adressen som returen ska skickas till.

Returer
För att en retur ska ske så måste produkten vara i originalskick, alltså oöppnad och oanvänd. Är plomberingen borttagen så kan vi  tyvärr inte ta tillbaka produkten på grund av hälso- och hygienskäl.
Kontakta alltid oss innan du gör returen, då skapar vi en retur-fraktsedel. Kunden står för returkostnad.

Reservationer
Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel, tekniska problem samt andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Skador på paket
Om paketet är skadat vid leverans  ska du genast göra en reklamation hos ditt utlämningsställe och kontakta  oss. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka paketet vid närmsta  utlämningsställe, om du upptäcker att emballaget ser skadat ut.
Upptäcker  du skadan först när du öppnat paketet, så ska du kontakta posten för  att göra en skadeanmälan. Alla våra paket skickas med PostNord.

Frakt
Oavsett vikt och storlek är fraktavgiften alltid 29kr. Om du handlar för 200kr eller mer, så betalar du ingen fraktavgift.

Leveranser
Varor som beställs skickas dagen efter, gäller vardagar. Leveranstiden är normalt 3-5 vardagar, vi reserverar oss för eventuella transportförseningar som kan uppstå. Om du har lagt en order under en kväll eller helg, kommer varorna att skickas till dig under nästkommande vardag.
Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening, om inte den nya leveranstiden godkänns. Ångrar du ditt köp så måste du ta kontakt med oss först info@opacbeautyshop.se
Ej uthämtade paket debiteras frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Reklamationer
Upptäcks fel på varan, om det saknas något i försändelsen eller om du har mottagit fel vara skall detta reklameras till oss senast 14 dagar efter det att du mottagit ditt paket. Kontakta alltid oss innan du returnerar något, info@opacbeautyshop.se.
Du som kund har rätt att reklamera eventuella fel inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Till exempel, om du har fått fel färg. Ange alltid batch nummer när du gör en reklamation så vi kan spåra eventuella fel som har uppkommit.  
Kom ihåg att produkten måste skickas tillbaka till oss för att vi ska kunna avgöra om det är fel på varan, så som fel färg. Gäller det sminkborstar som har ett försämrat fäste- hår som lossnar, eller att aluminium höljet lossnat, fota eller filma detta så att vi kan skicka dig ett nytt par. Vi står i dessa fall för returfrakten, men det är viktigt att du kontaktar oss först för retursedel.

Force Majeure
OPAC Beauty Shop ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som OPAC Beauty Shop inte kunnat råda över . I händelse av till exempel naturkatastrof, krig, eldsvåda, tekniska problem, ändrad myndighetsbestämmelse, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation, strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar eller import- och exportförbud med fler. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder som kan komma.

Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Ändringar av köpvillkor
OPAC Beauty Shop förbehåller sig rätten  att vidta ändringar av köpvillkoren.